خواص سنگ ها

شرف الشمس چیست؟

شرف الشمس چیست؟

شرف الشمس چیست؟

نوزده فروردین روز «شرف الشمس» است و راجع به این روز توجهات زیادی هست و اعمال و آداب خاصی برای این روز آمده است و جزو معدود اعمالی است که به ماه شمسی ارتباط دارد و در کتب ذکر و دعا آمده است که:

سالی یکبار شرایط مهیا می‌شود تا موکلین خورشید به زمین آیند. لذا امکان انجام این اعمال در سال فقط یک‌بار است. آن هم فقط در شرف خورشید که خورشید در آن زمان نسبت به سایر کواکب روی زمین قدرت بیش‌تری دارد.

روز ۱۹ فروردین ماه روز انجام عمل است اما ساعات مختلفی برای آن ذکر شده‌است. ازطلوع خورشید تا غروب خورشید ذکر شده‌است.

نقش شرف شمس که روی نگین و یا عقیق حکاکی می‌شود، آداب خاصی دارد، شامل پنج اسم اعظم خداوند است که آن‌ها را کلمات مبارکه «الله؛ جمیل؛ رحمن؛ مومن؛ نور» گفته‌اند و به جای نقش از پنج حرف اول آن‌ها به صورت «ا.ج.ر.م.ن» می‌توان استفاده کرد.

از مخفف این حروف کلمه‌ی «مرجان» به دست می‌آید که ارزش ابجدی ۲۹۴ دارد. این عدد مضاربی دارد که نشان از «سبعاًمن‌المثانی» و ۷ آسمان و خلقت در ۶ روز است: ۲۹۴=۷×۷×۶٫

از ابوذر غفاری درباره آیه‌ی ۱۹ تا ۲۲ سوره‌ی الرحمن «مرج البحرین یلتقیان، فبایءالاء ربکما تکذبان، بینهما برزخ لایبغیان، یخرج منهما اللؤلؤ والمرجان» آمده است که: «بحرین» علی و فاطمه، سلام الله علیها، هستند و «لؤلؤ و مرجان» حسن و حسین، علیهماالسلام، می‌باشند. مضمون این روایت نیز از امام صادق علیه‌السلام، نیز آمده است.

زمان دعای شرف الشمس

دعای شرف الشمس در روز ۱۹ فروردین هر سال برای برآورده شدن حاجات نوشته می شود، از طلوع تا غروب آفتاب فرصت دارید دعا را بنویسید و در زیر آن حاجاتتان را بیان کنید و در قرآن قرار دهید. ان‌شاءالله حوائجتان برآورده خواهد شد.

این نقش ۱۳ حرف دارد ۴ حرف از تورات ۴ حرف از انجیل و ۵ حرف از قرآن کریم می باشد که هر کس این را نقش کند و همراه نگه دارد از خطرات زمین و آسمان و آفات چسمی و روحی محافظت از حیوانات موزی و هوام ( مار و گزندگان و…) و حفظ از حیوانات درنده ( شیر و پلنگ و…) و حفظ از ستمکاران و دشمنان (ملوک و حکام و جن و…) و جلب رزق و روزی و… در کل خاصیت این نقش زیاد است و فقط شما در ۱۹ برج حمل ( فروردین ) ساعت شمس می توانید این نقش را بکشید در روزهای دیگر اگر رسم شود تاثیری ندارد.

روایاتی در مورد شرف الشمس

روایت اول:

شخصى را از برابر حضرت امام محمد باقر (ع) گذرانیدند تازیانه بسیار بر او زده بودند .

حضرت فرمود: انگشتر عقیق او کجاست، اگر با او مى بود تازیانه نمى خورد.

روایت دوم:

کسى نزد حضرت خاتم (ص) آمد و شکوه نمود که دزد در راه اموال مرا ربود،

حضرت فرمود: چرا انگشتر عقیق در دست نداشتى که آن از هر بدى آدمى را نگاه مى دارد .

خواص نگین شرف شمس

گشایش امور و مشکلات.

باز شدن ابواب رزق و روزی.

عزت و مقام رفیع یافتن.

حفاظت از شر بلایا و دشمنان.

حفاظت اموال.

حفاظت در مقابل بدگویان زبان بند.

بخت گشای بسیار موثر.

جلب محبت و احترام و مجذوب نمودن افراد .

در کتاب «۱۰۰۱ نکته»، نکته ۹۷۷، تألیف آیت الله حسن زاده آملی نیز مطالبی راجع به این شکل آمده است.

از سنگ شرف الشمس برای: چشم زخم، گشایش امور، برآورده شدن آرزوها، افزایش رزق و روزی استفاده می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *