خواص سنگ ها

فیلم انگشتر الکساندریت در حالت طبیعی و هنگام تابش نور

فیلم انگشتر الکساندریت در حالت طبیعی و هنگام تابش نور

معرفی الکساندریت:

اولین بار الکساندریت به عنوان کریزوبریل متنوع توسط معدن شناس فنلاندی به نام نیلز گاستف نوردنژولد در سال ۱۸۳۴ شناسایی و به علت توانایی غیرعادی در تغییررنگ، دیافنیت نامگذاری شد.

چندین سال بعد، این سنگ توسط خود الکساندر نیکولاویچ یا شاید توسط لو الکسویچ ون پرویسکی(۱۷۹۲-۱۸۵۶) که نجیب زاده ای روسی ومعدن شناس و وزیر امور داخلی زمان نیکلاس اول بود، رسما به الکساندریت تغییر نام داد.

الکساندریت گونه ای از کریزوبریل معدنی (سایکلوسیلیکیت) الومینیت برلیوم است. کریزوبریل معمولا شفاف و گاهی دارای رنگ و درخشندگی متغیر (اثر چشم گربه) است.

الکساندریت به طور نمونه در شیست میکا، (سنگ خارای زیر) یا در ته نشین های رسوبی پدید می آید. الکساندریت دارای سرشت بلوری منشوری لوحی، شیار دار است که هگزانول کاذب یا جفت بلوری دوره ای( صلیب آهنی یا چرخ دنده دار) را شکل می دهد.

سنگ جواهر جیوه ای دارای قابلیت منحصر به فرد در تغییر رنگ، به علت پدیده نوری است که به عنوان حالت رنگرزی کاذب شناخته شده است و به وسیله شیوه ای که در آن دمای رنگ های مختلف نور محصور در بلور جذب می شود.

بزرگترین نمونه های الکساندریت که یافت شده در موزه معدن شناسی فرسمن موسکو قرار گرفته است. منبع یافتن این سنگ برزیل، برمه، هند، ماداگاسکار، روسیه، تانزانیا و زیمباوه می باشد.

خواص الکساندریت:

گذاشتن این سنگ بر روی چاکرای قلب در هر روز علاوه بر ازبین بردن ناراحتی های قلبی و جلوگیری از لخته شدن خون سبب می شود تا غم و افسردگی ناشی از آن و نفرت و حسادت از دل و روح پاک گردد و روحی لطیف و بخشایش گر به وجود آورد.

الکساندریت برای تقویت دستگاه هاضمه بدن به ویژه هضم غذا و رفع یبوست و نیز سم زدایی از کبد مفید است.

برای رفع بیماری های پوستی به ویژه اگزما ، آکنه و جوش های صورت تأثیر می گذارد از این رو خوب است تکه ای از الکساندریت را برای چند ساعتی در آب بگذارند و آب رابر روی پوست های حساس بمالند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *